miercuri, 27 februarie 2008

Dîmboviţa apă....(1)

Ştim cu toţii că în capitală, mai ales în zona centrală, problema circulaţiei şi a locurilor de parcare pare fără soluţie. De aceea doresc să aduc în atenţie următorea idee:exploatarea posibilităţilor oferite de cursul interior al Dîmboviţei, pentru a ameliora cel puţin aceste aspecte. Deoarece articolul are un caracter oarecum tehnic, şi pentru a nu vă plictisi, voi expune concis doar câteva idei.Dacă acestea vor stârni un oarecare interes, voi reveni.


1. Crearea unor "zone tampon'' ( sau de asteptare) la intrările şi ieşirile de pe axa est-vest a capitalei. Aceasta ar presupune podirea unor porţiuni peste râu in preajma Lacului Morii, respectiv a splaiului Dudescu, şi amenajarea acestora ca spaţii de parcare. Acestea ar permite multor automobilişti, care vin sau pleacă în (din capitală), sa-şi parcheze maşinile, descongezionind astfel circulaţia şi, evident,reducând poluarea.
Dacă admitem ipotetic că pentru un autoturism, incluzând şi spaţiul necesar pentru manevră-intrare, ieşire şi parcarea în sine-ar fi necesară o suprafaţă de 20 m.p., adică de trei ori mai mare decât suprafaţa proprie, într-o astfel de zonă cu dimesiunile de 40 m-lăţimea Dâmboviţei la coronamet-şi 500 m lungime, s-ar putea realiza 1000 de locuri de parcare.


2
. Amenajarea, în acelaşi scop, a unor "benzi transversale de parcare", în special în zona centrală. O variantă ar fi ca acestea să aibă o pista centrală, pentru acces şi manevră, şi două laterale pentru parcare. De asemenea, ar fi mai avantajos ca acestea să nu fie perpendiculare pe maluri, ci să aibă o lungime cât mai mare,şi eventual in plan vertical construite în arc de cerc. Se poate lua în consideraţie şi varianta unor benzi intersectate (în formă de X). Asemenea benzi s-ar putea realiza şi ca trotuare longitudinale, în consolă, spre interior, la nivelul coronamentului, sau de ce nu, chiar şi suprapuse.


3. Construirea, după aceleaşi principii şi cu acceaşi destinaţie, a unor "platforme flotabile" cu acces de pe podurile existente, sau de pe alte amenajari. Ce aţi spune şi despre realizarea unor terenuri de tenis, volei, etc.? Acestea ar pute fi completate şi cu unu două rânduri de gradene pentru asistenţă şi eventual acoperite cu structuri uşoare. As indrazni sa merg si mai departe, sugerand ca s-ar putea realiza chiar si niste mini-parcuri. Sau, sa fiu mai explicit, niste mini- sere pe platforme plutitoare.


Avantaje:
Implicite

Altele:
-eliminarea aproape completă a problemei terenului;
-amortizare rapidă şi profitabilitate;
-diversificarea peisajului zonal;
-eventual puncte de atracţie turistică.


Dezavantaje:

-minore în raport cu beneficiile.

Sunt convins că, mai devreme sau mai târziu, realitatea obiectivă va impune această rezolvare. Tocmai de aceea trebuie anticipată cu intelepciune.

4 comentarii:

Răzvan spunea...

Cred ca e buna ideea..numai sa puna mana pe ea vreun antreprenor cu bani, si gata..!
Problema este ca, desi sunt locuri de parcare (exista chiar in Pta Unirii un bloc turn cu 1,000 de locuri de parcare), romanul prefera, ca un animal necivilizat ce se afla, sa parcheze pe marginea drumului, sau chiar pe banda a doua, incurcand astfel circulatia! Dar e gratis!
O solutie mult mai la indemana autoritatilor (pentru ca nu ar trebui sa investeasca nimic) eu zic ca este o taxa de tip 'BUvigneta' de, sa zicem, 150E/an pentru tranzitarea zonelor aglomerate. Nu vrei sa platesti? Ocoleste!
Daca facem niste constructii peste apa, asta nu afecteaza deloc microclimatul Dimbovitei..?
Stiu si eu poate mai sunt pasari, pesti care traiesc prin zona..:-)
Mie mi se pare buna ideea, dar nu am mai vazut-o nicaieri aplicata....?
In plus, cred ca Dimbovita va deveni un mare cos de gunoi, in care toti soferii, sau cei care merg la terenurile de sport, vor arunca tot felul de resturi..
Nu am inteles cum ar fi dezvoltarea constructiilor in plan vertical, dar probabil ca din punct de vedere al utilizarii spatiului eficienta ar fi mult mai mare..Mai cred ca niste desene ajutatoare ar da un mare impact articolului..

Mugur Ionescu spunea...

Am vazut in Goteborg pe raul Gotha un ponton parcare, idee ce s-ar putea aplica cu usurinta si la noi

mihaela spunea...

Intr-adevar o idee care ar putea creea noi locuri de parcare.Din pacate Razvan are dreptate,romanul trebuie intai transformat in neamt, altfel geaba conditii create, e ca si cu taranul care desi are toaleta cu faianta si bideu,tot in fundul curtii merge,asta in cazul in care nu o ia prin papusoi cu stiuletele in mana.Ma tem ca le noi nesimtirea s-a cronicizat si ca singura solutie e bisturiul, amenzi care sa-i arda la buzunar, cred ca daca le-ar lua carnetu definitiv sau le-ar confisca jeepanele ar gasi foarte repede chiar asa pe "ciza" asta un loc de parcare regulamentar si nu si-ar mai lasa aiurea masinile.N-am prea inteles faza cu platformele plutitoare ,cred ca o schita ar ajuta.Mie mi-ar placea ca malurile Dambovitei sa fie un loc de promenada,sa fie umbrite de salcii pletoase,felinare care sa lumineze feeric zona si ambarcatiuni care sa plimbe turistii.Pacat ca nu stim sau nu vrem sa valorificam potentialul zonei

Gaby spunea...

E vorba despre Bucuresti?! :) E foarte limpede ca trebuie sa se faca ceva... Dar, sustin ce spune Razvan - ce facem cu peisajul si microclimatul Dambovitei?! Din fericire, inca mai exista un mic cadru natural care permite prezenta pescarusilor. Si...zau, e tare fain sa te opresti din drum pe malul apei si sa le arunci hrana. Faceam asta cu ani in urma, cand imi scoteam copiii la plimbare si rupeam din paine bucatele pe care le prindeau din zbor. Era un adevarat spectacol. Si, cred ca mai sunt si ceva pesti in Dambovita daca ne luam dupa pescarii care-si intind unditele in zori pe malul garlei. E si asta o forma de relaxare pentru cei care nu pot iesi in afara orasului. Ar fi pacat sa pierdem asta. Apoi...gunoaiele...n-am fi in Romania fara gunoaie. Din pacate!