vineri, 12 decembrie 2008

Iti multumesc Rudolf!




Sa nu va grabiti si sa va poarte gandul spre renul conducator de la atelajul saniei Mosului. Nu, este vorba despre altcineva. Un personaj celebru de altfel. Cel care a fost denumit "Primarul USA" de catre nu mai putin celebra Oprah.. Da, Rudolf (dupa unii Rudolph?!) Giuliani, fostul primar al New-York-ului, cel care a gestionat cu succes actiunile de dupa atacul terorist de la 11 septembrie 2001. O sa ma intrebati daca multumirile mele nu vin prea tarziu. Nu, fiindca nu ma refer la acel episod, ci la altul, mult mai fierbinte. Astazi domnia sa a intreprins o vizita in metropola Dimboviteana. In urma acestei vizite a facut cateva declaratii. Ei bine, aceste declaratii au reusit sa ma lumineze in cateva privinte. Tot ceea ce credeam eu ca sunt adevaruri traite, principii verificate, etc. s-a naruit la fel de rapid ca Turnurile Gemene.
Astfel am aflat ca Bucurestiul este o metropola curata. Adica gunoaiele, peturile, ambalajele, chistoacele intalnite la tot pasul trebuie interpretate intr-o alta cheie. Am mai inteles ca plopii retezati de la jumatate pot fi priviti ca fiind niste lucrari de arta moderna. Ca deseurile ce plutesc pe Dimbovita sau pe apele revarsate din gura canalelor neincapatoare sunt ambarcatiuni de agrement. Ca smogul emanat zilnic de masini, ateliere, uzine, etc este o arom imbatatoare.
A mai rostit domnia-sa un mare adevar. Faptul ca circulatia este greoaie si adeseori se blocheaza, demonstreaza avantul si dinamica vietii sociale si economice. Ce simplu era si eu ca un naiv nu am priceput. Pai atunci nu ar fi mai bine sa o blocam definitiv?
A mai afirmat mister Rudolf ca Harlemul a devenit un model de convietuire etnica si rasiala, un adevarat centru de cultura, etc. Fiind tocmai peste ocean si o problema a lor nu pot sa comentez.
In fine, deosebit de important, inaltul oaspete nu s-a rezumat doar la opinii si declaratii. A oferit edililor nostri si solutii. Adica sa viziteze New-York-ul!
Ar mai fi un aspect, dar deocamdata am ezitari in privinta lui. Ma intreb daca prea multa ordine, curatenie si frumusete nu ne provoaca daune grave. Altfel cum am putea sa ne explicam ca turistii prefera sa viziteze alte capitale si metropole. Viena, Praga, Paris, Barcelona. Ce bine face cate o astfel de vizita!

Deci iata pentru ce ii adresez multumiri.
Ce sa spun, ca sa folosesc si eu o cheie, CM coane, pardon, mister Rudolf! Mai poftiti pe la noi!


PS: am decis ca luni sa vizitez o clinica de oftalmologie. Cine stie, daca daltonistii confunda rosul cu verdele, poate si eu vad negru sau cenusiu in loc de alb si verde.

Niciun comentariu: