miercuri, 28 ianuarie 2009

POLITISTUL DIN PARC.

O recenta declaratie a edilului sef al Bucurestilor mi-a amintit de un episod relativ recent. Domnia sa se referea la infiintarea politiei calare ce va avea nobila si importanta misiune de a veghea asupra sigurantei cetatenilor in parcuri si alte locuri publice. Nu am reusit sa-mi formez o parere despre aceasta intentie, dar mi-am amintit de episodul invocat in deschidere. Nu este nici comic, nici trist, nici dramatic, cred ca nici pilduitor. Are o singura meteahna. Este real. Iata despre ce este vorba.
In urma cu cateva luni, unul dintre candidatii la fotoliile din sala de somn a legislativului, a facut o vizita in colegiul in care a fost desemnat. Si, nu a venit singur, ci insotit de proaspatul edil al sectorului. Si cum se cuvine cu asemenea in asemenea situatii, dupa ce au impartit ceva pixuri si ochelari de soare si-au prezentat proiectele, realizarile, intentiile. Ma voi opri doar la cateva vorbe spuse de dom'primar. Fiind intr-un parculet realizat recent, ce-i drept cu gust, dar unde incepusera sa apara deja amprentele comportamentului unora dintre noi, domnia sa tinea o prelegere despre...da, siguranta cetateanului. Printre altele sublinia o "mare realizare". Aceea ca in fiecare parc, actioneaza in permanenta cate un politist. De la politia comunitara. Si ca aceasta actiune se va extinde. Mi-am permis (ce tupeu!?) sa-l contrazic. Mi-am exprimat parerea ca mi se pare absurd sa ne mandrim cu faptul ca in fiecare parc actioneaza un politist. Adica o persoana retribuita de la buget. Un serviciu pe trei schimburi. Patru salarii pe luna (schimbul de noapte doar se plateste dublu). Trei uniforme. Trei telefoane mobile. Si cine mai stie ce. Poate tichete de masa si de vacanta, etc. Dar atunci de ce nu un politist la fiecare scara de bloc, in fiecare autobuz si tramvai, etc.? Sau la fiecare toaleta ecologica (am zis-o)? Acestia din urma avand sarcina sa-i inmaneze celui care se apropie sarind de pe un picior pe altul , cartela de acces si instructiunile de folosire a cabinei.
Regret. Nu am reusit sa fiu convingator. Domnul primar si-a reluat argumentele, incurajat de privirile ironice ale celor mai multi tintite pe mine. Si, pentru a-si intari spusele, a incheiat:
Aveti la dispozitie si un numar de telefon. XXXXXXX. Cu prefixul 021 in...fata!

PS: stiti ca pe hartie Politia animalelor exista de aproape doi ani?

Niciun comentariu: